Дистанційне навч.
|
неписані правилаУкладаючи документ, слід дотримуватися певних правил,які допоможуть виробити точний стислий, ясний та послідовний стиль письма, а саме: 1. Використовувати мовні
засоби, які були б зрозумілими широкому загалу та відповідали нормам літературної мови, конкретному стилю чи підстилю. 2.Від 1-ї особи однини викладати текст у таких документах, як: — автобіографія (Я, ... народилася, ... навчаюся...); — заява {Прошу зарахувати працюю на посаді...); — наказ {Наказую ...); — скарга {Звертаюся до я повідомляв ...); — службова записка {Доводжу доУважаю, що...). 3.Від 3-ї особи однини викладати текст у таких документах, як: — акт {Комісія пропонує ... , дійшла висновку ...); — трудова угода, контракт, договір {ЗАМОВНИК отримує..., а ВИКОНАВЕЦЬ зобов'язується...); — інструкція {АТ «Довіра» встановлюєкожен акціонер стає ...); — запрошення, оголошення {Банк надає Училище запрошує ...). 4. Доцільно вживати прямий порядок слів у реченнях: — коли підмет передує присудкові; — коли означення стоїть перед означуваним словом; — коли додаток стоїть після керуючого слова; — коли вставні слова стоять на початку речення.
5. Уникати вживання багатозначних слів, а наявні пояснювати в певному контексті. 6. Уникати образних
висловів, емоційно забарвлених слів і синтаксичних конструкцій та
суб'єктивного ставлення до викладеного. Тон службового документа має бути нейтральним. 7. Не переобтяжувати текст іншомовними словами, якщо є їхні українські відповідники. 8. Використовувати лише загальноприйняті, стандартні скорочення та абревіатури. 9. Уникати немилозвучності, однозвучності з іншими скороченнями. 10. Уникати вживання скорочень назв грошових та фізичних одиниць (крім
формул); одиниць виміру; символів, знаків: %, №, $, якщо вони без ииагоових позначень і не в таблицях,схемах. 11. Слідкувати за дотриманням логічної послідовності викладу матеріалу, фактів. Підкреслюючи наступність визначення причинно-наслідкових зв'язків між фактами, подіями чи явищами, треба викладати їх у зв'язній черговості здійснення: у першу чергу, насамперед, спочатку; одночасно, водночас; потім, після, далі, у підсумку, завершуючи, насамкінець та ін. 12. Надавати перевагу простим реченням, мовним кліше, «канцеляризмам». 13. Пам'ятати, що лише своєчасність і актуальність інформації, викладу факту
чи оперативного реагування робить документ дієвим, доцільним і потрібним.
|
Навчання
старшокласникам
Олімпіада 1 тур
|